Vi ingår i Bergqvist skor.

Foot News är en butik som ingår i Bergqvist Skor och är vårt egna koncept för dig som har ett stort intresse för mode!

Vanliga frågor

Här kan du få svar på de vanligaste frågorna gällande onlineshopping hos oss. Hittar du inte svaret på din fråga vänligen kontakta vår kundtjänst kundtjanst@bergqvistskor.se .

 

Hur handlar jag?

För beskrivning om hur du handlar klicka här.

 

Hur vet jag vilken storlek som passar?

Se vår storleksguide längst ned på sidan för ungefärliga mått.

 

Min storlek är slutsåld online, men finns i butik. Kan jag köpa den via e-handeln?

Tyvärr inte. I dagsläget är det inte möjligt att via e-handeln köpa en produkt är slutsåld online men som finns i fysisk butik. Du behöver därmed besöka butiken som har den aktuella produkten och köpa den på plats. 

 

Kan jag se i vilka butiker en viss vara finns?

Javisst! Klicka fram den aktuella artikeln och därefter väljer du vilken storlek du är intresserad av. Nu kan du se aktuellt lagersaldo både online och i butik. Vi reserverar oss för eventuella felaktiga lagersaldon.

 

Hur kan jag betala mina varor?

Vi erbjuder många olika betalningsalternativ som tillhandahålls via Klarna och deras tjänst Klarna Checkout. Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

 

Vart vänder jag mig när jag har frågor om min faktura?

Alla frågor gällande fakturor, ändring av förfallodatum, betalningar, återbetalningar med mera hanteras av Klarnas kundservice. Klarna kundservice nås på telfnr: 08-120 120 10 eller mail: info@klarna.se

 

Hur levereras mina varor?

Vi erbjuder leverans med PostNord till ditt närmaste utlämningsställe eller hemleverans. Du kan även välja att hämta din order i någon av våra butiker.

 

Vad kostar frakten?

Vi bjuder alltid på frakten vid leverans till valfri butik! Vid leverans med Postnord MyPack Collect kostar frakten 39kr till ett utlämningsställe nära dig. Hemleverans med Postnord MyPack home kostar 79kr.

 

Hur kan jag söka mitt paket?

Leverans med PostNord: När vi skickar ditt paket från vårt lager får du en bekräftelse skickad till den e-postadress du uppgav vid beställningen. Där anges även paketets kollinummer som du kan använda dig av för att spåra ditt paket på www.posten.se . Leveranstiden är normalt 1-2 vardagar.

Uthämtning i butik: Du kan inte följa paketet utan kommer att få ett mail när paket finns att hämta ut i butik. Leverans till butik tar normalt 3-5 vardagar.

 

Hur lång tid tar det innan jag får mina varor?

Du får dina varor inom 1-2 vardagar till ditt närmaste utlämningsställe. Leverans till butik eller hemleverans tar 3-5 vardagar. Under högsäsong kan det dröja lite längre.

 

Hur vet jag att mitt paket kommit fram?

Så snart ditt paket som skickas med PostNord MyPack collect nått utlämningsstället skickas en avisering via SMS. Om ditt paket skickas till butik erhåller du ett mail när varan nått butiken.

 

Kan jag beställa varor med leveransadress utanför Sverige?

Nej tyvärr, vi levererar enbart till adresser i Sverige.

 

Vad gör jag om jag fått fel vara eller om något saknas?

Kontakta kundtjänst på kundtjanst@bergqvistskor.se och uppge ditt ordernummer i samband med detta.

 

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Ditt paket ligger kvar på postens utlämningsställe i 7 dagar eller i butik i 14 dagar och returneras sedan till vårt lager. Om paketet inte hämtas ut debiteras en avgift på 150 kronor för hanteringskostnader. Denna summa dras av automatiskt från varuvärdet vi betalar tillbaka. Detta belopp täcker kostnader för expediering, packning, emballage, frakt, returfrakt, returbehandling samt insortering tillbaka på lagret.

 

Hur gör jag om jag vill returnera eller byta en vara?

Du kan kostnadsfritt returnera eller byta varan till annan storlek i någon av våra fysiska butiker förutsatt att aktuell sko och storlek finns i butik. Ta alltid med följesedeln som bifogades varorna. Har du köpt din vara i online kan du även skicka din retur per post. Du använder då den returfraktsedel som följer med ditt paket. Retur per post kostar 59 kronor och summan dras automatiskt från varuvärdet vi betalar tillbaka.

 

Vad kostar det för mig att returnera en vara?

Det är gratis att returnera en vara i butik. Retur per post kostar 59 kronor förutsatt att du använder dig av den returfraktsedel som följer med ditt paket.

 

Jag har hämtat mitt paket i butik och saknar returfraktsedel?

Kontakta vår kundtjänst så skickar vi en returfraktsedel: kundtjanst@bergqvistskor.se 

 

Hur länge är det öppet köp (ångerrätt)?

Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar online hos oss. Du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss detta inom 14 dagar från det att du eller någon av dig angiven person tagit emot den beställda varan.

 

När och hur får jag pengarna?

Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp via Klarna. Du får således inte pengar kontant tillbaka i butiken. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst inom 14 dagar.

 

Varför ska jag bli medlem?

Som medlem hos Bergqvist Skor Kundklubb samlar du bonus på alla dina köp, får unika medlemsrabatter, förtur till rea och sparad köphistorik. När du registrerar ditt medlemskap online får du dessutom 15% i välkomstrabatt på ett köptillfälle online.

 

Vad kan jag se på Mina sidor?

När du är medlem kan du logga in på Mina sidor. Där hittar du de personuppgifter som du uppgav i samband med att du skapade medlemskapet. Du hittar även dina butikskvitton och onlinebeställningar som du genomfört sedan medlemskapets start. Du kan även hitta information om ifall du har en innestående bonus, hur mycket den omfattar och hur länge den är giltig.