Retur
Du har rätt att utan kostnad prova varan inomhus för att se om den passar. Tänk på att hantera varan varsamt och endast i den utsträckning som är nödvändig för att fastställa art, egenskaper och funktion. Om du hanterar varan utöver vad som är tillåtet är du ansvarig för varans minskade värde och vi har rätt att vid återbetalningen göra avdrag för värdeminskningen. Vi avstår dock från att göra ett sådant avdrag om produkten returneras i oförändrat skick. Varan ska returneras i sin originalförpackning. Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar online.
Vår målsättning är att du ska bli helt nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du online har du därför, enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, rätt att ångra ditt köp. Detta kan ske utan att ange något skäl, inom 14 dagar från att du, eller någon du bett ta emot varan, har tagit emot den. Vill du ångra ditt köp ska du meddela oss detta via kundtjanst@bergqvistskor.se . För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du skickar ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut. Meddelandet måste klart och tydligt ange ditt beslut att frånträda avtalet, alltså ångra köpet. Du kan även meddela oss att du ångrar köpet genom att använda Konsumentverkets standardblankett för utövande av ångerrätt.
Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans. För outlösta paket debiteras 150 kronor. Vi ber dig även att observera att du inte kan returnera varor som är köpa i fysisk butik via vår e-handel.
Vid byte av en e-handelsorder behöver du lägga en ny order på produkten du istället önskar och returnera produkten som du vill byta. Vi krediterar ordern som du returnerar utan dröjsmål oskäligt dröjsmål inom 14 dagar.
Om du ångrar ditt köp måste du skicka tillbaka varan till oss. Du måste skicka tillbaka varorna eller överlämna dem till oss utan oskäligt dröjsmål och under alla omständigheter inom 14 dagar från det datum då du informerade oss om din önskan att ångra din beställning.
Använder du returfraktsedeln som följer med ditt paket så kostar returen 59 kronor oavsett paketets storlek och vikt. Summan dras av automatiskt från varuvärdet vi betalar tillbaka. Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp via Klarna. Saknas returfraktsedeln eller har kommit bort, ber vi dig kontakta kundtjanst@bergqvistskor.se så skickar vi en ny.
Gör så här:
- Packa varan i originalförpackningen som du emballerar väl. Det går bra att använda det emballage som du tagit emot din vara i. Notera att du inte får tejpa, skriva, eller klistra fast något direkt på originalförpackningen.
- Markera vilka varor på följesedeln som ska returneras och bifoga denna med ditt returpaket.
- Fäst returfraktsedeln (benämnd Return Drop Off) med förbetald kundretur på ditt paket Returfrakt på 59 kronor tillkommer i efterhand.
- Lämna returpaketet till ditt närmaste postombud.
- När du använder den förtryckta returfraktsedeln kan du följa returen på www.posten.se. Du ansvarar själv för varan tills den når vårt lager.
Vi ersätter inte returkostnad som du själv lagt ut. Vi hanterar inte byten vid retur per post. Önskas byte vänligen returnera din beställning och lägg en ny order.
Du kan kostnadsfritt returnera eller byta varan till annan storlek i någon av våra fysiska butiker förutsatt att aktuell sko och storlek finns i butiken. Ta alltid med följesedeln som bifogades varorna. Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp via Klarna. Du får således inte pengar kontant tillbaka i butiken.
Du har rätt att inom tre år från köpet reklamera varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Skulle du få en defekt, fellevererad vara eller om det är något annat som avviker från din beställning gör du en reklamation. Det enklaste sättet att reklamera varan är i någon av våra butiker. Glöm inte att ta med följesedeln som bifogades varorna, vilket är viktigt för att bevisa att du köpt varan hos oss. Se därför till att alltid spara följesedeln. Din reklamation återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp via Klarna. Du får således inte pengar kontant tillbaka i butiken.
Om du vill skicka tillbaka din vara som ska reklameras per post så kan du göra detta utan kostnad med hjälp av returfraktsedeln som du fick i leveransen. Ange orsak till reklamationen. Kundtjänst ska kontaktas innan varan skickas på kundtjanst@bergqvistskor.se. Lämna returpaketet till ditt närmaste postombud. Vid en godkänd reklamation debiteras ingen returfrakt och eventuella fraktavgifter i samband med att köpet återbetalas. Återbetalning sker med samma betalningsmetod som vid köp via Klarna så snart vi mottagit och godkänt din reklamation, dock senast inom 14 dagar.
Eventuella transportskador bör noteras i samband med utlämningen.